솔리드옴므 공간 리뉴얼 제안
솔리드옴므의 브랜드아이덴티티 리뉴얼 중 공간 부분을 제안했던 프로젝트입니다.
‘솔리드함’을 솔리드옴므의 브랜드 이미지에 맞게 표현할 수 있는 재질의 조합을 찾는 작업이 선행되었고 그 안에는 기존공간에서 사용되었던 스틸 재료를 어떤 방식으로 남겨둘지에 대한 고민이 포함되었습니다.
고객이 공간 안에 들어오면서부터 솔리드옴므의 프로덕트를 시간을 들여 경험할 수 있도록 가구 배치를 통해 동선을 구성했습니다.
SOLID HOMME Space Renewal Proposal
The work was to propose spatial identity for Solid Homme as part of the brand’s identity renewal project.
Work began with searching the right combination of materials in accordance with the brand’s own way of expressing ‘solidity’
followed by the question of how to leave steel materials that was widely used in previous space.
The spatial circulation was composed with arrangement of furniture, to lengthen the stays of the customers, to give them enough time to experience products and the space itself.
client. Solid Homme
floor area. Various
completion. 2019
involvement. Concept design proposal